Power Armor

Uitleg power armor

Een power armor is een mechanisch harnas dat kracht en bescherming combineert. Een power armor heeft een basismodel dat geupgrade kan worden met modules. Een basis power armor is niet moeilijk te besturen. Je hoeft er enkel sterk genoeg voor te zijn en dan kan je hem besturen. Echter om een power armor met modules te kunnen gebruiken is er een ervaren piloot nodig met de “operate power armor” skills uit de perk skill lijst. Als een power armor over meer modules beschikt dan de piloot kan gebruiken, zal het power armor niet kunnen opstarten en kan de piloot hem niet bewegen. Er zijn 2 personen met kracht 3 nodig om een leeg power armor te kunnen tillen.

Het basis powerarmor:
Om de basis powerarmor te kunnen gebruiken heb je kracht 3 nodig.
Wanneer je in het powerarmor zit, geeft dit de volgende buffs en nerfs:

  • Het power armor geeft 3 armor points per locatie.
  • Er valt niet in te rennen, wel in te joggen.
  • Als het power armor een volledig sluitende helm heeft, telt dit als gasmasker.
  • Het power armor heeft een accu/ batterij met 30 minuten stroom. Het kost 60 minuten om het power armor volledig op te laden. Tijdens dit opladen is er geen stroom in het kampement waar hij aangesloten is omdat het zelf veel stroom verbruikt.
  • Wanneer het gebruikt wordt krijgt de gebruiker +1 kracht.
  • Je kan tijdens  het dragen van het armor niet meer gebruik maken van je normale skills.
  • De piloot kan tijdens het dragen van het armor alle melee wapens zonder moeite gebruiken.

De modules:
De modules zijn opgedeeld in 3 categorieën. De algemene modules zijn altijd op ieder powerarmor te installeren. Daarnaast zijn er offensieve en defensieve modules. Wanneer een powerarmor 1 offensieve module heeft, is er geen defensieve module te installeren en andersom. Er moet dus gekozen worden tussen een offensieve en defensieve powerarmor.

Algemene modules.

Accu upgrade:
De stroomcapaciteit van de eerste batterij wordt verlengt met een half uur.

Verwisselbare batterij:
(kan enkel wanneer de module accu upgrade al geïnstalleerd is)
De accu is verwisselbaar met een tweede accu. Zo kan het pak tegelijk gebruikt worden en opgeladen. De tweede accu is niet te upgraden.

Zone module:
Je creëert een elektrisch veld om je heen. Wanneer je dit doet maak je de Zone call en verbruik je direct 2 minuten aan stroom. Hierna verbruikt je armor 2x zoveel stroom als normaal tot de zone is afgelopen. Dit houd dus in dat je 2 minuten aan stroom verbruikt in de plaats van 1. Je doet tijdens de zone 1 damage per 5 seconde aan iedereen binnen 2 meter van jouw(vriend en vijand). Je kostuum moet een duidelijk lampje(s) hebben die van alle kanten zichtbaar is dat aan kan als de zone actief is.) Tijdens het aanstaan van de zone kan je niet bewegen.

Module defibrillatie:
(skill benodigd: hartmassage, moet met een SL erbij)
Je kan je handschoenen gebruiken als AED. Dit betekend dat je de slagingskans tijdens de hartmassage verhoogd, van ⅓ naar 2/3 , of met getrainde hartmassage, van ⅔ naar 3/3. Deze handeling kost je 10 minuten aan stroom.

Offensieve modules.

Strike one:
Je kan een strikes slaan met een melee wapen terwijl je de power armor draagt. Dit kost je 5 minuten aan stroom.

Strike two:
(kan enkel wanneer de module Strike one al geinstalleerd is)
Je kan een crush slaan met een melee wapen terwijl je de power armor draagt. Dit kost je 10 minuten aan stroom.

Strike three:
you are out!:(kan enkel wanneer de module Strike two al geïnstalleerd is)
Je kan een down slaan met een melee wapen terwijl je de power armor draagt. Dit kost je 20 minuten aan stroom.
Let op, sommige bosses kunnen hier immuun tegen zijn.

Heavy hydraulics:
Als deze module aanwezig is op een power armor kan de gebruiker van het power armor alle wapenskills gebruiken die het buiten het armor ook gebruiken kan.

Defensieve modules.

Pantser upgrade 1:
Je armor punten per locatie gaan omhoog met 1 per locatie.

Pantser upgrade 2:   
(kan enkel wanneer de module Pantser upgrade 1 al geïnstalleerd is)
Je armor punten per locatie gaan omhoog met 1 per locatie.

Pantser upgrade 3:  
(kan enkel wanneer module Pantser updrade 2 al geïnstalleerd is)
Je bent imuum voor explosieven. Deze doen ook geen schade aan het pantser.

Dat scheeld:
Je kan met deze module een schild instaleren op je powerarmor en hier mee om gaan terwijl je het pantser draagt.

De piloot:
Een powerarmor is enkel zo goed als diens piloot. Daarom is het van belang dat er wordt geinvesteerd in de skills van de piloot. Een piloot kan omgaan met 2 modules per niveau “operate powerarmor” dat de piloot bezit. Mocht een piloot niet om kunnen gaan met het aantal modules, zal het powerarmor niet werken en kan de piloot dus niet bewegen. Een powerarmor kan wel gedowngrade worden.

Up- en downgraden van het powerarmor
Het up- en downgraden van het powerarmor kost een half uur per module en kan enkel uitgevoerd worden door iemand met de skill technische kennis bezit. Het powerarmor kan enkel bewerkt worden als de accu leeg is. Het upgraden van het powerarmor kan enkel als de module in bezit is.

Repareren van het powerarmor
Het repareren van een powerarmor kan enkel gebeuren door iemand die over zowel de skill technische kennis, als repareren bezit. Dit kost een kwartier per hitpoint en het armor mag hierbij niet verbonden zijn aan het stroomnetwerk (wordt opgeladen).

Creëren van een module
Om een module te maken is er een blauwdruk nodig. De benodigde resources verschillen per module en zijn na te vragen bij de SL TIJDENS het evenement, wanneer de blauwdruk aanwezig is. Een module maken is veel werk en zijn de skills technische kennis en bouwen voor nodig. Bereid je voor op een grote onderneming om een module te maken. Dit kan een team van meerdere personen een aantal uren kosten.

Het aan en uittrekken van powerarmor
Het aantrekken van een armor zoals deze gaat niet zomaar en kost de piloot zonder hulp 15 minuten om hem kundig aan en uit te trekken. Met hulp kan hij dit echter in 10 minuten. Wanneer de nood heel hoog is kan enkel het UITTREKKEN doormiddel van hulp in 5 minuten gebeuren, echter loopt de piloot dan wel 2 hp schade op.
Het aan en uittrekken onder het minimum aantal minuten kan leiden tot ernstige schade voor de piloot en omstanders.