Call’s

Call's geven een effect aan van bijvoorbeeld een tegenstander of er is iets aan de hand wat jij moet weten. De volgende Call's kan je tegenkomen bij ons evenement:

  • Sharp: schade die er voor zorgt dat je begint te bloeden (wordt veroorzaakt door scherpe wapens, zoals: zwaarden, dolken, bijlen, pijlen, speren en kogels).
  • Blunt: veroorzaakt door botte wapens zoals knotsen, staven, hamers. LET OP! Blunt schade zorgt niet er voor dat je gaat bloeden! (afgezien van inwendige bloedingen)
  • Strike: een hevige klap (doet 1 schade) die er voor zorgt dat je 5 meter achteruit vliegt en op de grond valt.
  • Push: een klap die er voor zorgt dat je dat je 5 meter achteruit vliegt en op de grond valt. Geen schade dus
  • Through: schade die dwars door je pantser heengaat, doet dus alleen schade aan HP, en je armor blijft heel
  • Crush: vernietigt alle soorten wapens/schilden gemaakt van hout, als je een crush krijgt op een lichaamsdeel, staat deze gelijk op 0.
  • Subdue: Een klap die je achteruit slaat en duizelig maakt. Word je zoveel geraakt als je HP hebt, ben je bewusteloos. Afhankelijk van de kracht tegenstander en jezelf hoever je naar achter word geslagen.
  • Subdown: In 1 klap bewusteloos. Alleen de bewusteloze schade(- hp op willekeurige locatie ) doen helpt deze persoon er uit voor hij vanzelf wakker word. (10 min bewusteloos)
  • Fear: je wordt opeens heel bang voor een tegenstander. Gevolg: je moet voor 60 seconden minimaal 10 meter van de caster verwijderd zijn.
  • Pain: 30 seconden lang giert er verschrikkelijke pijn door je lichaam, je kunt niks anders doen dan het uitschreeuwen van pijn.
  • Paralyze: Je wordt voor 10 minuten verstijfd, je kunt je in die tijd niet meer bewegen.
  • Mass…: als er “mass” voor een call geroepen wordt, betekent dat dat dit effect voor iedereen geldt die het hoort, dingen als je oren dichtstoppen hebben hierop geen effect.
  • Stun: je word gestund en je kan voor 3 seconden niet bewegen.
  • Poison: per half uur -1 HP op torso
  • Drain: HP wordt langzaam afgenomen door andere entiteit zolang er fysiek contact is, 1 HP per keer dat drain geroepen wordt(dit mag max. eens per 2 seconde). Dit effect geeft ook HP terug aan de caster.
  • Mind control: Je bent nu onder hypnose en je doet alles wat de caster jou beveelt.
  • Terror: Je bent zo bang voor iets dat je uit angst bevriest en niets meer kan doen, dit effect gaat pas weg als de call wordt opgeheven.

 

  • Deathblow: Wanneer iemand zonder HP op de grond ligt kan er een deathblow op iemand geslagen worden. Deze schade is niet te genezen.
  • Critical: Er is zoon harde slag dat iemand in 1 klap al zijn HP verliest en op 0 komt te staan.
  • Fatal: Een slag die zo hard is dat hij iemand een deathblow geeft terwijl hij niet op de grond ligt.

 

  • No play / Man down: Als een speler of een figurant een onprettige situatie heeft, in huilen uitbarst, pijn heeft, en het is geen onderdeel van het spel, roept hij of zij "No Play".
    Dit geeft aan dat het geen roleplay is, maar echte pijn.